ВИДОВЕ ТОАЛЕТНИ И ПРИСПОСОБЛЕНИЯ

ЗА ИНВАЛИДИ 




ХИМИЧЕСКА ТОАЛЕТНА - КАРАВАНИ



ХИМИЧЕСКА ТОАЛЕТНА - ВЪНШНА

 


ГРАДСКИ











РАЗНИ ИДЕИ, РАЗНИ ТОАЛЕТНИ
Близкият Изток има най-творческите идеи за дизайн на тоалетни, например такива със ски симулатори. В Лондон пък се е направена първата тоалетна изцяло от стъкло, а в Хонг Конг може да намерите трон за скромните 3 милиона паунда. Най-страшната тоалетна в света пък е кацнала на върха на 15-етажна асансьорна шахта в град Гуадалахара в Мексико...OP+









ЗА МАЗОХИСТИ



В ЖИЛИЩЕТО










 
 
 
 
 






В КОСМОСА
ПРЕЗ 2016 г. ЩЕ СЕ ПОЯВИ ПЪРВИЯТ КОСМИЧЕСКИ ХОТЕЛ
През 2016 година на орбита ще се появи първият космически хотел. Проектът разработва руската компания «Орбитални технологии» съвместно с РКК «Енергия». Планира се в космическия хотел да има 4 стаи, в които ще могат едновременно да живеят до 7 човека. Петдневна почивка в космическия хотел ще струва на туриста около $165 000, а цялото пътуване — $820 000.



Засега тази идея е на стадий проект. Хотелът ще се разположи на височина 347 км. над Земята.

Доставянето на туристите и връщането им обратно на Земята ще се осъществява с корабите «Съюз», продуктите ще се транспортират с корабите «Прогрес».

Първите туристи ще се отправят в космоса през 2016 година. В хотела ще има 4 стаи, в които едновременно ще могат да живеят до 7 човека.

В тоалетните на космическия хотел се планира да се използва въздух вместо вода. Освен това хотелът ще бъде снабден с душ-кабини...ОР+

В САМОЛЕТИ
AIRBORNE PRESIDENTIAL TOILETS 
U.S. Presidents Franklin Roosevelt, Harry Truman, and Dwight Eisenhower had personal aircraft, all of which were given distinctive names by their VIP users.

Commercial airliners had been used to transport the U.S. President up until 1943, when the U.S. Army Air Forces reconfigured a C-87 Liberator Express cargo plane. The Secret Service rejected it due to the safety record of that design, and a C-54 Skymaster was then used. See the airborne toilets of Franklin Roosevelt and Harry Truman for pictures and more details of the early Presidential aircraft that were converted from existing transports.

A USAF Boeing VC-137C Stratoliner, the military designation for the 707-320B,was built specifically for use by the President of the United States during the administration of John F. Kennedy. The aircraft had serial number 62-6000 and used callsign SAM 26000 (for "Special Air Mission") during routine flight, andAir Force One when the President was on board.


The Boss would be seated at the table seen here, with a personal lavatory through the narrow doorway behind it. Sorry, but the entryway is all I could get on this one...

This aircraft carried John Kennedy and all of the next seven Presidents: Lyndon Johnson, Richard Nixon, Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan, George H.W. Bush, and Bill Clinton


Today it is at the National Museum of the U.S. Air Force at Wright-Patterson Air Force Base outside Dayton, Ohio.



Eisenhower was the first President to use a VC-137/B707. During his "Flight to Peace" goodwill tour December 3-22, 1959, he visited 11 Asian nations while flying 22,000 miles in 19 days. The trip would have taken about twice as long on his Lockheed Super Constellation named Columbine III.

Kennedy had used the three VC-137 jets used during the later Eisenhower administration, but in October 1962 the administration purchased a C-137 Stratoliner for use exclusively as a Presidential transport.

That aircraft, SAM 26000, was in servivce from 1962 to 1998. A second VC-137C, SAM 27000,was put into service in 1972. SAM 27000 became the primary aircraft and SAM 26000 the backup, although all Presidents through Bill Clinton flew on SAM 26000.

The USAF solicited proposals for two wide-body aircraft with unrefueled range of at least 6,000 miles in 1985, during Ronald Reagan's administration. Boeing submitted a 747 based proposal, McDonnell Douglas submitted a DC-10 based one. Reagan ordered two identical 747 units, designated VC-25A, with callsigns SAM 28000 and 29000. The first was delivered in 1990, during George H. W. Bush's administration.

SAM 26000, the aircraft pictured here, was retired to the National Museum of the U.S. Air Force at Wright-Patterson Air Force Base outside Dayton, Ohio in 1998. The nearly identical SAM 27000 was decommissioned in 2001. 


It was flown to San Bernardino International Airport in California, dismantled, transported to the Ronald Reagan Presidential Library in Simi Valley, and reassembled there and placed on permanent display.

The above view of the Presidential Lavatory is rather limited. To try to make up for that, here is the communications station on board SAM 2600....OP+




"СПЕЦИАЛНИ" ОТ WW2


КАМЧИЯ, БУНКЕР ОТ WW2
Превърнат е в сметище и тоалетна, а до самия него има действащи бунгала. Тъпо, можеше да му теглят една метла и да го направят някаква атракция поне за туристите...OP+

ДИЗАЙН
















ВЪВ ВЛАКА

                    Фотограф: Николай Михайлов


ДЕТСКИ 





С ЕЛЕКТРОНИКА






ЗЛАТО ИЛИ 24 К








МЕЧТАТА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ



ИНТЕЛЕКТУАЛНИ ЗАНИМАНИЯ





СЕЛСКА - СРЕД ПРИРОДАТА












ПРЕЗ СРЕДНОВЕКОВИЕТО И ПО-КЪСНО












СЪБИРАНЕ НА ФЕКАЛИИ